本作では画面に集中してもらうため、極力ゲージを排した画面設計を行っています。
ただしHPについてはゲージを非表示にしているわけではなくHPの概念自体が存在しません。
魔導騎兵は体勢を崩され無防備な状態でのみ撃破することができるのです。
ただし、例外的に諸条件が重なってダメージが貫通し即死する場合もあります。
その場合も乱数計算ではなく、相対速度、 当たる角度、 攻撃種類、 シールドの有無などの条件が厳密に計算されています。
In Merkava Avalanche, there is no concept of HP.
Instead, there are only two ways to defeat enemy Merkavas: either by bringing them down to their knees and finishing them off once they're defenseless, or, under certain conditions, by dealing piercing damage, instantly vanquishing them.
But doing so is by no means a matter of chance.
Whether you can pull off such a feat depends on your speed, angle, attack type, whether your target has a shield, and more.